Ikzelf gebruik shadowplay van nvida. Ik neem op in 3 met max fps die haalbaar is voor mij. Ik werk niet meer met OBS omdat ik die kwaliteit minder smooth vind als er een paar dingen openstaan.
kijk daar gaan we, voor shadowplay is het fysiek onmogelijk om boven de 60fps op te nemen. Ik zal het je nog één keer héél simpel uit te leggen met plaatjes enzo, dan kan jij het ook begrijpen.
Kijk in dit plaatje zijn de gekleurde balkjes de frames. Als je in 60fps opneemt kun je zoals je ziet in het plaatje wel vertragen naar de helft, maar je houdt dan maar 30 frames over in een seconde, want je hebt de andere 30 niet. Deze overige 30 worden door de computer gegenereerd, wat motion blur creëert.
Echter als je in 120fps opneemt heb je genoeg frames om te vertragen naar de helft én dan nog steeds 60 frames in één seconde over houden. Hierdoor hoeft de computer deze er niet bij te bedenken en krijg je minder motion blur, want de overige frames heb je al.
Nu duidelijk meneertje ik-kan-niet-tegen-kritiek-en-denk-dat-ik-alles-beter-weet?